zaterdag 3 januari 2015

Terugblik 2014 (deel 2)

Zo het is alweer tijd voor deel 2 van de terugblik op 2014. Het laatste half jaar is het eigenlijk roofvissen met JP, in plaats van roofvissen met JP en Quinten. Sinds Quinten op de middelbare school zit heeft hij andere interesses gekregen en staat het vissen voorlopig op een heel laag pitje. Jammer, maar kleintjes worden snel groot. En dan nu terug naar de terugblik.

De maand Juli sloot ik af met slechts 5 snoeken en eigenlijk is de zomer dan ook een wat mindere periode. De grootste snoek in de maand Juli was 88cm, waarvan hieronder een foto van de rug van de vis staat.



Ook nog een bewerkte foto van een snoek van 71cm. Gewoon omdat het kan!



In Augustus heb ik 7 snoeken in totaal gevangen. Waarvan de eerste ook meteen op 1 Augustus was. Een mooie snoek van 65cm had zich vergrepen aan de Westin TeezTail in een fortgracht in Utrecht.


Op 3 Augustus ga ik samen met Quinten en Kees de polder in en zien we nog een verzwakte bunzing lopen waar Quinten snel een foto van maakt. Op de foto is goed te zien dat de kop van de bunzing vol met teken zit.


Helaas rent de bunzing weg en kunnen we niets voor dit beest betekenen. Op 3 Augustus hebben we trouwens geen van allen iets gevangen.

Er waren ook een aantal snoeken erg gulzig en hadden het kunstaas helemaal naar binnen gewerkt. Zoals op de foto te zien is bij deze snoek van 57cm.


Ook zijn Evelyn, Quinten en ik een dag gaan varen/vissen in de Nieuwkoopseplassen. Een erg mooi gebied en we hebben ons er dan ook heerlijk vermaakt, helaas is er ook deze dag geen vis op de kant gekomen.


In September trokken de vangsten gelukkig weer wat aan en deze maand heb ik uiteindelijk 11 snoeken in mijn handen gehad. Waarvan de grootste 86cm was en de kleinste maar 38cm.
Hieronder zal ik een aantal foto's neerzetten van de mooiste vissen in September, te beginnen met 2 hele gulzige vissen.





Dan komt de beste maand van het jaar in zicht, Oktober. Met maar liefst 16 gevangen snoeken in 1 maand tijd de beste maand ooit. Daar heb ik in 2012 het hele jaar over gedaan om die 16 snoeken te vangen. Ook verstevig ik in Oktober mijn dagrecord met 6 gevangen snoeken op één dag. Daarnaast vang ik op dezelfde dag mijn eerste baars op een jerkbait, deze baars was 31cm. Ook hieronder weer een aantal foto's van de vangsten in Oktober.









Dan breekt november alweer aan en met 7 vangsten mag ik weer niet klagen. De grootste snoek deze maand was 70 en de kleinste 28cm. Aangezien er niet echt bijzondere dingen gebeurd zijn in november alleen een foto van de grootste en de kleinste snoek voor jullie.


Dan is het alweer tijd om de laatste maand van het jaar te evalueren. Aan het begin van de maand december sta ik op 93 snoeken en ik moet er dus nog 7 vangen voor ik bij de magische 100 ben. Zoals jullie weten ben ik op 99 snoeken blijven steken. Als ik de baars mee zou tellen zou ik wel 100 vissen op kunstaas hebben gevangen, maar ik ging voor 100 snoeken. Het was me bijna gelukt en ik had met alle omstandigheden rekening gehouden, behalve met de weergoden op mijn laatste visdag van 2014. Hieronder nog een aantal foto's gemaakt in december.







Dat was de terugblik van 2014 dan alweer. Hopelijk kan ik jullie in 2015 weer veel verslagen laten lezen met daarin mooie vangsten.

Tot een volgend avontuur...!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten