dinsdag 6 januari 2015

Net geen blank.

Vanmiddag moest de hond weer naar de trimsalon en dan is het bijna standaard dat ik daar de omgeving met kunstaas te lijf ga. Vandaag was het dus niet anders.

Op de eerste stek was het water glashelder en er stonden echt nog enorm veel waterplanten. Van die grote volle bossen zeg maar. Volgens mij is dat waterpest, maar weet het niet zeker. Ik kreeg er uiteindelijk wel de pest in en ben naar een andere stek gegaan. Daar aangekomen kon het contrast niet groter zijn en sta ik voor een sloot waar koffie met een scheutje melk in ligt. Maar goed ik heb nog maar 1 uurtje te gaan dan zal de hond wel een heel eind klaar zijn, dus vissen met die hap.

Ik besluit op een gegeven moment om de Westin TeezTail maar weer eens aan de speld te hangen. Na een kleine 3 kwartier de boel vakkundig uitgekamd te hebben, zie ik een blank aankomen. Dan is er plotseling de beuk op de hengel en als ik aansla komt er beweging en gespartel in het water op gang. Er komt een klein schattig snoekje van 38cm op de kant. Helaas zit de dreg vervelend in de bek. Dit kleine monster zit met de bek dicht zowel in de onder als bovenkaak gehaakt. Ik heb dit al eens eerder meegemaakt en pak dan ook meteen de kniptang erbij. De dregpunt aan de bovenkant knip ik eerst en daarna degene aan de onderkant uitsteekt. Dan krijg ik de bek open en kan ik het restant van de dreg eruit halen. Het is een klein snoekje, maar op dat moment ben ik er dolgelukkig mee. Na het onthaken gaat het beestje nog even op de foto natuurlijk.


Na het fotomomentje gaat de snoek weer snel het water in, waar deze snoek snel wegschiet zodra deze in het water ligt. Ik blijf het altijd even spannend vinden als de snoek lastig gehaakt zit en ben altijd weer blij als deze wegzwemt bij het terugzetten.

Na 10 minuten vissen gaat de telefoon.De hond is klaar en kan gehaald worden, einde visdag.

Tot een volgend avontuur....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten