zondag 4 januari 2015

Een goed begin is het halve werk.

Vandaag stond de eerste visdag van 2015 in de agenda. De servicetelefoon gooide echter roet in het eten, maar dat was gelukkig dezelfde richting op, dus werd het nuttige met het aangename verenigd.

Aangekomen op de stek maak ik flink wat worpen met de boskabouter. Terwijl ik zo aan het vissen ben begint het ineens te regenen.... Huh, dat was toch niet voorspeld???? Gelukkig is het maar een kort buitje en klaart het daarna flink op.

Het blijft jammer genoeg lang stil, maar dan is er uiteindelijk toch de klap op het kunstaas. Het blijkt een klein snoekje te zijn van 56cm die zich vergist heeft in de boskabouter. Na de korte dril ligt de snoek voor de kant en ik maak even snel wat foto's.


Daarna haal ik de snoek op de kant en haal de dreg uit de bek van de snoek. Even opmeten, foto en de snoek mag het koude water weer in.


Na het terugzetten vervolg ik mijn weg en vis vrolijk door, de eerste snoek van 2015 is namelijk een feit. We beginnen dit jaar weer op 0, dus een nieuw begin en op naar snoek nummer honderd!!!

Nu blijft het weer lang stil en mocht ik me het al afvragen waarom, het antwoord laat niet lang op zich wachten. Ik ben inmiddels al 7 andere vissers tegengekomen die natuurlijk allemaal hun visje meepakken. De visser die ik onderweg sprak gaf al aan dat er erg veel gevist wordt op het stuk waar ik vandaag ben, maar dat er wel mooie snoeken tussen zitten. Na verloop van tijd begin ik aan de terugweg en na het één en ander aan kunstaas gewisseld te hebben gaat de sybster aan de speld. Als ik vlakbij de stek kom waar ik de vis van vanmorgen heb gevangen is daar een schim uit de kant en de beuk op het kunstaas, hangen!! Na wederom een korte dril ligt de snoek voor de kant en maak ik weer even snel een foto.



Na de foto pak ik de snoek in de nek en zie ik het. Het is namelijk dezelfde snoek als vanmorgen. Het opmeten doe ik wel om een bevestiging te krijgen en het blijkt inderdaad dezelfde snoek te zijn.


Duidelijk herkenbaar aan onderstaand litteken op de snoek.


Na deze snoek voor de 2e keer teruggezet te hebben vandaag besluit ik om het nog even op een andere stek te gaan proberen.

Daar aangekomen maak ik weer een aantal worpen met de sybster als ik ineens een kolk achter mijn jerkbait zie. Snel gooi ik nogmaals over dezelfde plek en bij het binnenvissen voel ik ineens dat de jerkbait gemangeld wordt. Als ik aansla ontploft het water en begint het gevecht voor de 3e keer vandaag. Als de snoek is moegestreden maak ik nog even wat foto's als de snoek voor de kant ligt.


Daarna mag de snoek even op het droge om opgemeten te worden. De snoek blijkt 67cm lang te zijn en mag nog even op de foto.



Na de fotosessie mag ook deze snoek weer het water in en is het tijd om richting huis te gaan. Ik zal toch eens kijken of ik de foto's niet eens op een andere wijze kan gaan maken, misschien kom ik er dan ook eens normaal op te staan. Nu moet ik helemaal voorover gaan hangen met de snoek in mijn handen, waardoor het er allemaal net niet uitziet. Het heeft ook voordelen, je kan aan de achtergrond wel altijd zien wat voor weer het is geweest ;-).

Het was weer een heerlijk dagje, tot een volgend avontuur...!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten