zondag 21 december 2014

Net voor de finish gestopt

Gistermiddag de laatste kerstcadeau's gekocht, waardoor ik vandaag tijd had om te gaan vissen. Gisteravond nog even een app naar Rob gestuurd en we zouden rond 10:00/10:30 in de polder afspreken.

Rob hoeft nog maar 1 snoek te vangen om de 100ste snoek van het seizoen te vangen, ik moet er nog 3 om de 100ste snoek van 2014 te vangen. We beginnen vol goede moed en Rob heeft er zelfs een speciale bait voor aangeschaft. Namelijk de MaTo centurion.



Het blijft lang stil en we besluiten te verkassen. Aangekomen op de nieuwe stek heeft Rob beet. Er duikt een klein snoekje onder een brug vandaan, maar schiet helaas los. Iets verderop is het wel raak, bij mij. Ook ik haal de boskabouter langs een brug naar me toe als ik ineens een bonk op de hengel voel. Als ik aansla begint er een kort gevecht met de snoek. Deze rolt zich voor de kant nog even in de lijn, maar rolt gelukkig ook weer terug zonder schade te hebben opgelopen. Na het onthaken even opmeten en een foto. De snoek blijk 53cm te zijn.




Ik zet de snoek weer terug in het water en we lopen verder. Het is echt een mooie polder en hier komen we zeker nog een keer terug. Na een kwartiertje komen we bij een stuk aan waar een snoek aan het jagen is. Rob en ik werpen beide een flink aantal keer en de snoek schiet zowel een keer langs mijn, als langs zijn kunstaas, maar pakt het niet. Als ik de boskabouter onder een brug wil gooien raak ik de onderkant van de brug en de bait schiet het water in. Zodra deze onder water verdwijnt wordt deze vol gegrepen door de snoek. De bait is head first naar binnen geschoten en zit echt goed vast. Na de dril haal ik de snoek op de kant en Rob maakt even een foto van de snoek met de boskabouter.



Daarna onthaken we de snoek. Er zit 1 haak van de dreg in de kieuwboog en ik besluit om te gaan knippen. Na 2 punten afgeknipt te hebben kunnen we de restanten eruit halen en de snoek opmeten. Deze blijkt 61cm lang te zijn. Rob maakt nog even een foto van de snoek en de gelukkige visser. 


 
Met deze snoek heb ik mijn 99ste snoek van 2014 gevangen. Ik wil er dit jaar toch echt 100 op de kant krijgen, maar dat zal vandaag helaas niet meer lukken. Ik ben voor vandaag dus net voor de finish gestopt, maar hopelijk niet gestrand. Volgende week is er ook nog een dagje vissen gepland, dus hopelijk vang ik dan die 100ste vis.

Natuurlijk moet Rob vandaag de 100ste snoek van het seizoen vangen, wat hij dan in 7 maanden tijd voor elkaar heeft gekregen. Maar dan moet hij die natuurlijk wel vangen. Helaas moet ik rond 15:00 richting huis en Rob gaat toch nog even door om de 100ste snoek te vangen. Als ik thuis ben krijg ik een app dat het hem gelukt is. Een mooie snoek van 71cm heeft zijn centurion jerkbait gegrepen en Rob heeft dus zijn 100ste snoek binnen. Mijn andere vismaat, Kees, heeft deze prestatie gisteren geleverd en ook op de centurion bait zijn 100ste snoek gevangen. Gefeliciteerd heren!!

Hieronder de foto van Rob met zijn centurion snoek.


Volgende week ga ik dus voor de laatste keer vissen in 2014. Hopelijk kan ik hier nog een mooi verslag neerzetten en kan ik een paar mooie foto´s van mijn 100ste snoek van 2014 laten zien.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten