zondag 19 oktober 2014

Oude liefde roest niet.

Afgelopen vrijdagmiddag kwam Quinten uit school even langs op mijn werk en vroeg of ik druk was. Nou dat was dus niet echt het geval en hij vroeg of ik vrij kon nemen zodat we konden gaan vissen. Ik vroeg of hij soms koorts had, aangezien hij al een paar maanden zijn hengels niet meer heeft aangeraakt, maar zo gezegd zo gedaan. We zouden dus naar Oud Zuilen gaan, een voor mij erg geliefde stek toen ik net begon met roofvissen, maar waar ik al een hele tijd niet meer ben geweest. Quinten moest eerst nog even naar huis om zijn schoolspullen thuis te brengen en natuurlijk zijn hengel en kunstaas ophalen. Ik was al voorbereid en heb altijd wat spullen bij me. Ik moest nog even wat afmaken op mijn werk en we spraken dus af in Oud Zuilen.

Ik was er al wat eerder dan Quinten en toen ik aankwam zag ik dat ze ook hier de kanten net opgeschoond hadden. Daarnaast was het water erg troebel en stond het waterpeil erg laag. Maar hier hadden we nou eenmaal afgesproken, dus gevist zou er ook gaan worden. Ik begin te vissen met de Westin TeezTail en na een aantal worpen zie ik er ineens een snoek vol overheen schuiven. Na een felle dril kan ik de snoek in de kieuwgreep pakken en haal deze op de kant. Deze snoek wou de bait wel erg graag hebben en zit dan ook helemaal in zijn bek.


Na het onthaken gaat het meetlint ernaast en deze snoek blijkt 68cm te zijn. Quinten is helaas nog niet in de buurt dus moet ik zelf de foto's maar maken.



Als ik de snoek terug in het water heb gezet belt Quinten waar ik ben. Ik zie hem een stuk verderop al staan en vanaf dat moment vissen we samen verder. Na een tijdje krijgt Quinten een aanbeet op de rapper, maar deze valt na een aantal keer spartelen van de haak af. Erg jammer!

Als we verder lopen en ik vanaf een brug inwerp is het weer raak. Zodra de bait het water raakt wordt deze gegrepen en kan ik voor de 2e keer vandaag een snoek op de kant halen. Het onthaken gaat wat makkelijker dan zojuist en na het meten blijkt deze snoek 55cm te zijn. Nu Quinten erbij is kan hij meteen even wat foto's nemen.


Natuurlijk wordt er veel gelachen tijdens het vissen en doen we ook nog wel eens gek (zie onderstaande foto)


Na de release hebben we nog een uurtje gevist, maar helaas niets meer gevangen. Zoals jullie kunnen zien kan je best nog op je "oude" stekken vissen want, oude liefde roest niet.

Tot een volgend avontuur.....!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten