zondag 19 oktober 2014

Forumdag Dutch Predator Fishing 19-10-2014

Vandaag stond de forumdag van het Dutch Predator Fishing forum gepland. Vooraf waren de weerberichten niet al te best. Er werd veel te mooi weer voorspeld en dat doet de snoekvangsten meestal niet ten goeden. Maar de forumdag stond nou eenmaal gepland, dus ging het gewoon door. Als ik dan ook mijn bed uitkom is het nog erg vroeg voor de zondag, maar ik heb er zin in. Ik maak snel een paar boterhammen klaar en drink een kop koffie. Daarna laat ik de hond nog even uit en om 8:30 stap ik in de auto. Op de locatie aangekomen stelt iedereen zich aan elkaar voor, hoewel de meeste wel weten wie, wie is via het forum. Alleen nu zien we elkaar ook eens in real life. Als we compleet zijn rijden we naar de locatie waar we gaan vissen. Daar aangekomen wordt de groep in 2-en gesplitst en kunnen we beginnen met vissen. Vooraf aan de dag heeft Kees bekend gemaakt dat er voor de persoon met de grootste en de persoon met de meeste vis een prijs is. Kees heeft weer eens 2 van zijn prachtige streamers gebonden en dit zijn dus de prijzen voor vandaag.


Ook geeft hij aan dat de prijzen alleen voor de forumleden te winnen zijn en dus niet voor de forumbeheerders. Dat is achteraf maar goed ook ;-)

Onze groep begint bij een soort vijver met daaromheen een sloot. Als we beginnen heeft Kees nog geen 10 worpen gemaakt of hij heeft de 1e snoek al aan de lijn hangen. Ik noem hem al gekscherend "uitslover" maar volgens Kees is het geluksvogel. Hoe dan ook, hij haalt een erg mooie snoek van 87cm uit het water. Ik maak snel wat actiefoto's en Rob maakt de foto van de vangst zelf.



Na het terugzetten van de snoek gaan we verder en net voorbij een bruggetje krijgt Lars, de enige vliegvisser in ons midden, een aanbeet. Deze snoek blijft heel even hangen, maar schiet dan helaas los.

Aan het eind van de sloot gaat het water over in een wat breder stukje en daar is het voor de 2e keer raak voor onze uitslover/geluksvogel of is het inmiddels toch professional? Kees heeft het weer geflikt en haalt een mooie snoek van 63cm boven water. Rob maakt weer wat foto's en de vis mag weer verder zwemmen.



Als ik verder vis zie ik Rob ineens met een kromme hengel staan. Ik loop snel naar hem toe en maak ook hier een aantal actiefoto's.



Ook hier gaat het om een mooie snoek van precies 80cm. Na het terugzetten van de snoek blijft het erg lang stil en is er geen actie.

Inmiddels is het middaguur aangebroken en hebben we met de andere groep weer afgesproken bij de auto's om even te eten en bij te kletsen. Bij de andere groep blijkt het ook erg taai geweest en heeft er niemand iets gevangen. Wel zijn er een aantal missers geweest, maar verder niets. Na het eten wisselen we van stek en gaan wij richting de vaart en de andere groep gaat vissen waar wij het vanmorgen geprobeerd hebben. Weer blijft het erg lang stil en Rob zegt dat hij niet hoopt dat alleen de forumbeheerders vis vangen. Dan gaat mijn servicetelefoon en moet ik er vandoor. Als ik afscheid heb genomen van de groep loop ik een 20 stappen terug richting de parkeerplaats en werp nog een aantal keer de spinnerbait in het water. Plotseling wordt deze gegrepen, maar ik sla mis en de snoek is verdwenen. Dat is dus dubbel balen. Als ik nog een aantal worpen over dezelfde plek maak is het ineens toch raak. Een klein wild snoekje heeft de spinnerbait gegrepen en kan op de kant worden gehaald. Het blijkt een snoek van 45cm te zijn.



Na de release heeft Dylano ook beet en deze snoek gaat een aantal keer flink door de slip heen bij hem.

De snoek zit echter heel licht gehaakt en vlak voordat de snoek op de kant kan worden gehaald schiet hij los. Balen, maar dat hoort er nou eenmaal ook bij en maken we allemaal wel eens mee.

Ondertussen gaat de servicetelefoon weer dat het voorlopig niet nodig is om weg te gaan, dus opgelucht sluit ik weer aan bij de groep. Weer blijft het lang stil maar dan horen we Robert ineens roepen dat hij beet heeft. Het is echter weer geen snoek, maar een kleine baars dit keer. Vanmorgen heeft hij wel vis gevangen, het was alleen een vals gehaakte brasem. Van de baars wordt echter nog wel even een foto gemaakt.



Als we bijna bij de parkeerplaats zijn zien we Remco staan met een snoek in zijn handen. Het blijkt een klein snoekje van 41cm te zijn.



Ook deze wordt natuurlijk weer in zijn element terug gezet en we lopen richting de auto's. Daar wordt door Kees bekend gemaakt wie de streamers hebben gewonnen. Aangezien de beheerders niet meedoen heb ik met 45cm dus de grootste snoek van de dag gevangen en omdat er niemand meer dan 1 snoek heeft gevangen gaat de andere streamer naar Dylano voor de pech dat zijn snoek los schoot.

Het was een erg gezellige dag en zeker voor herhaling vatbaar.

Tot een volgend avontuur....!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten