dinsdag 7 oktober 2014

Een traditie om in ere te houden

Vanmorgen moest de hond weer naar de trimsalon, en zoals het inmiddels traditie is wordt er dan even tussendoor gevist. Het waaide vanmorgen al flink en er viel af en toe wat regen, maar het was echt snoekweer zal ik maar zeggen.

Er moest vanmorgen dus snoek op de kant komen, dat zou dan nummer 40 zijn van dit seizoen. Na een aantal worpen met de TeezTail kom ik op een mooi plekje, maar langs de kant staat nog veel riet en daar kan ik dus niet goed bij. Vanaf een brug kan ik wel werpen en naast de brug is eventueel plek om de vis te landen. Na een aantal worpen haal ik de bait langs een muurtje en daar is de schim ineens en BAM!! De snoek pakt de bait en draait meteen weg, waardoor deze vis zichzelf haakt, maar voor de zekerheid sla ik toch maar aan. Het gevecht gaat beginnen en de snoek haalt alle capriolen uit de kast om aan me te ontsnappen, maar dat gaat hem niet lukken. Uiteindelijk heb ik de snoek voor de kant en maak ik snel een paar foto's





Dan laat ik de lijn iets vieren en kan naast de brug lopen om de vis te landen. Eenmaal beneden aangekomen zie ik dat het een grote modderbende is, maar de vis moet toch geland worden. Ik stap met mijn laarzen de modder in en pak de vis in de kieuwgreep. Als ik me omdraai om weer naar boven te lopen om de snoek te onthaken hoor ik ssllllllrrrpppp. Er blijft één laars achter in de modder en ik moet dus met 1 laars en 1 sok naar boven toe om de snoek te onthaken. Het is niet anders en na 2 stappen is mijn sok al drijfnat dus bij de 3e stap merk je het al niet meer. Snel de snoek onthaken en opmeten. Deze snoek blijkt 75cm lang te zijn en heeft gevochten voor wat hij waard was. Snel maak ik een paar foto's van deze mooie lichte snoek.





Na de fotosessie loop ik op mijn ene laars en sok weer naar beneden en ga met mijn natte sok in de laars staan. Op deze manier kan ik de snoek makkelijk weer terugzetten in zijn eigen vertrouwde omgeving en zodra de vis het water voelt schiet deze er dan ook vandoor.

Ik trek mijn laars uit de modder en loop naar boven, zo de dag is weer gered. Wel heeft deze snoek flink zijn tanden in de bait gezet en heeft een aantal behoorlijke littekens op de TeezTail achtergelaten.



Na een tijdje geen actie gehad te hebben wissel ik de TeezTail om voor de soft4play. Als ik na een aantal worpen de bait vlak voor de kant heb til ik deze uit het water. Op datzelfde moment schiet er een snoek uit de kant en wil de bait grijpen. Helaas had ik deze al uit het water gehaald en ondanks dat de snoek een stuk uit het water omhoog schiet mist hij de bait. Helaas heb ik deze snoek daarna niet meer gezien, maar het was in ieder geval een spectaculaire misser.

Als ik de soft4play langs wat bladeren haal is daar weer een bonk op het kunstaas, maar na een aantal sprongen van de snoek schiet deze helaas los. Ik schat de snoek ergens in de 50cm, maar deze helaas niet gevangen. Iets verderop is het weer raak. Ik voel wat gebonk op de hengel en ineens is daar de klap op het water, maar ook deze snoek schiet los. Als ik later de soft4play controleer merk ik dat er een nieuwe dreg op moet. Van de oude dreg zijn 2 haken best bot en deze hebben waarschijnlijk de lossers veroorzaakt vandaag. Dan gaat de telefoon en kan onze hond weer opgehaald worden bij de trimsalon. Het waren weer 2 leuke uurtjes langs de waterkant en deze traditie zal ik dan ook in ere houden.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten