dinsdag 28 oktober 2014

Een lekkere afsluiting van Oktober



Na het debacle van afgelopen zondag vandaag tijd om revanche te nemen en Oktober goed af te sluiten. Op de stek aangekomen begin ik met de sybebait en heb ik meteen al een volger. Ook deze wil niet bijten, dus helaas weer geen snoek. Als ik de jerkbait vlakbij een muur gooi is deze nog aan het afzinken als deze gegrepen wordt. Ik had de reel nog in zijn vrij staan en ben dus te laat met aanslaan en de snoek spuugt de bait weer uit. Ook deze snoek laat zich niet meer zien. Er gaat al een spookbeeld door mijn hoofd dat het vanmiddag ook niets gaat worden, maar ik hou vol.

Als ik een snoek zie jagen gooi ik mijn jerkbait erbij, maar deze wordt niet gegrepen. Nadat ik een hele tijd met een jerkbait heb staan vissen besluit ik om een swimbait aan de speld te hangen. Na een paar worpen is het al raak en komt een leuke snoek boven water. Als de snoek is uitgedrild pak ik de snoek in de nek en haal deze op de kant. Even onthaken en opmeten. De snoek is 57cm en mag natuurlijk op de foto.




Als ik de vis terugzet heb ik veel vertrouwen in de 4play en deze mag dus aan de speld blijven. Als ik weer bij de plek aankom waar de snoek de bait pakte maar uitspuugde gooi ik vol goede moed de bait op dezelfde plek bij de muur......er gebeurt niets. Maar als ik de bait binnendraai wordt deze alsnog gegrepen en staat de hengel voor de 2e keer krom vandaag. Als de vis is moegestreden ligt deze voor de kant en maak ik een aantal foto's.


Ik haal de snoek op de kant en haal de bait uit de bek. Als ik de snoek in de kieuwgreep vast heb begint deze helemaal te flippen en haal ik mijn vinger open. Nog even opmeten en deze snoek is 56cm. Nog even een korte fotosessie en de snoek mag weer het water in.


Ik zie aan de overkant van de weg nog een mooi stukje waar ik de 4play ook wel even wil laten zwemmen. Het is een kort stukje water met aan 1 kant een grote rietkraag waar zeker snoek verstopt moet zitten. Ik ga bovenop een duiker staan en werp de 4play een aantal keer langs de rietkraag. Dan denk ik dat ik vastzit, ik zit ook vast alleen aan een snoek. Als ik de bait los probeer te trekken merk ik ineens dat het toch beweegt en dan gaat het los. Deze snoek vecht voor wat hij waard is, maar verliest het gevecht toch van me. Als ik de snoek op de kant heb maak ik even een foto.



Dan onthaak ik snel de snoek en meet hem even op, deze vis blijkt 63cm lang te zijn. Nog even snel een paar foto's en hij mag weer terug naar zijn rietkraag.



Dan zie ik iets verderop eigenlijk zo'n zelfde stuk en ondanks dat de tijd dringt besluit ik om er toch even naartoe te lopen en er een paar worpen te maken. Dat blijkt een goed besluit, want bij de 3e worp klapt er weer een snoek op de 4play. De 4play was vandaag dus de sleutel naar succes. Weer geeft deze snoek zich na een fel gevecht over en ik haal de snoek op de kant. Na het onthaken en meten blijkt deze snoek 58cm te zijn. Ik maak nog even snel een foto en dan is het tijd om de boel op te ruimen.





Oktober gaat de boeken in als meest productieve maand ooit. Met 16 snoeken en 1 baars is dit dus een uitstekende maand voor mij geweest.

Tot een volgend avontuur!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten