maandag 1 september 2014

fotograferen, een echte kunst!

Vandaag na een drukke dag op het werk moest Quinten naar de voetbaltraining. Aangezien ik zelf geen training meer geef sta ik meestal langs het veld te kijken, maar vandaag liep het anders. Ik had me voorgenomen om Quinten bij het voetbalveld af te zetten en zelf even een klein uurtje te gaan vissen. Zo gezegd, zo gedaan. Bij de stek aangekomen begin ik te vissen met de TeezTail. Als ik al een aantal worpen gemaakt heb laat ik na het binnendraaien van de bait deze plotseling stilvallen. Deze waggelt dan langzaam naar het wateroppervlak toe, maar plotseling zie ik de lijn mijn kant op komen. Als ik aansla ontploft het water, aangezien er snoek aan de andere kant van de lijn zit. Na een tijdje heb ik de snoek voor de kant en pak deze in de nek. Op de kant haal ik de haak uit de bek en meet de snoek even op, deze blijkt 67cm te zijn. Nog even snel een foto en de vis mag weer zwemmen.


Nadat de snoek is weg gezwommen loop ik verder en maak weer wat worpen. Ik herhaal hetzelfde kunstje nog een paar keer en laat de bait stilvallen waarna deze omhoog waggelt. Plotseling zie ik als de bait bijna boven is een snoek erop duiken. In een reflex sla ik aan, maar sla de bait uit de bek van de snoek. Dit keer was ik te snel met aanslaan. Ik had beter kunnen wachten tot ik de snoek ook gevoeld had, maar ja reflexen hé.

Na een tijd wordt dan toch de bait weer gegrepen en ik zie meteen dat het een flinke vis is. En met flink bedoel ik niet alleen qua lengte maar ook qua omvang. Wat is deze snoek al dik zeg, deze heeft heel wat vakantiekilo's bij zich. Als ik de snoek voor de kant heb maak ik snel een paar foto's.





Na het op de kant halen, onthaken en meten, blijkt deze dikke snoek 86cm te zijn. Op het moment dat ik een foto wil maken komt er een man aanlopen en ik vraag of hij misschien een foto wil maken. Dat wil hij wel dus leg ik hem uit hoe de telefoon werkt. Dat duurt allemaal vrij lang en daarna maakt hij de foto's. Aangezien het allemaal even duurde zet ik de snoek snel terug en ruim de spullen op, het is immers alweer tijd om richting het voetbalveld te gaan. Als ik bij de auto aankom wil ik even de foto's bekijken en zie tot mijn schrik dat deze beste man een foto van mijn schoenen en weet ik veel wat heeft genomen, maar de snoek staat er in ieder geval niet op. Erg jammer, het was echt een buffel van een snoek. Aan de foto's hierboven kan je zien dat het een behoorlijk dikke vis was. Maar helaas, het is de vis die telt en niet de foto zullen we maar zeggen.


Ik heb in mijn vorige blogs wel eens gezegd dat de snoek uit het water sprong tijdens de dril. Hieronder heb ik een leuk filmpje gevonden op internet waarbij je kan zien dat ze soms echt een heel eind uit het water kunnen springen.




Het was bij elkaar nog geen uur vissen, maar het was vandaag echt kort maar krachtig.

Tot een volgend avontuur....!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten