vrijdag 1 augustus 2014

Vissen na een wolkbreuk

Afgelopen maandag was er een wolkbreuk boven de stad/provincie Utrecht. Wat een water kan er in korte tijd uit de hemel vallen zeg. Binnen afzienbare tijd stonden straten blank, liepen kelders vol en nog erger de riolen overstroomde en dit liep dus in sloten met een hoop vissterfte als gevolg.

Dinsdag moest de hond weer eens naar de trimsalon en aangezien dat meestal wel een uurtje of 2 duurt, neem ik de hengel maar mee. Het water in de sloten staat erg hoog en is héél erg troebel, op sommige plaatsen zelfs een mokka kleur. Dat geeft dus niet het vertrouwen vandaag snoek te vangen, maar als je het niet probeert vang je sowieso niets en ik moet toch wachten tot de hond klaar is.
Wat ik ook probeer het blijft echt angstvallig stil. Op een gegeven moment schakel ik over op het vissen met kleine pluggen op baars, maar ook die kan ik niet vangen. Dan gaat de telefoon alweer dat de hond klaar is en gehaald kan worden.

Als ik de hond thuis afzet besluit ik om toch nog even in de buurt bij een fort te gaan vissen. Daar is het water na de hevige regenval van gisteren opvallend helder. Ik begin te vissen met de Westin Jätte TeezTail en maak een flink aantal worpen. Na ongeveer een uurtje vissen is het dan toch ineens raak. Een dappere snoek heeft de bait gegrepen en vecht voor wat hij waard is, maar moet uiteindelijk toch opgeven. Als ik de snoek naar de kant toe haal zie ik dat het geen hele grote snoek is, maar dat boeit niet. Deze snoek heeft uiteindelijk de middag gered en is meer dan welkom. Aangezien ik alleen altijd de mooiste foto's van de snoek maak als deze nog in het water ligt maak ik snel een foto voordat ik deze in de nek pak.


 Na het onthaken gaat het meetlint ook nog even langs de snoek en deze blijkt 65cm lang te zijn. Nog even snel een foto en de snoek mag weer zwemmen.


Dan is het inmiddels tijd om naar huis te gaan en ondanks dat het niet makkelijk was om iets te vangen vandaag heb ik er weer erg van genoten.

Tot een volgend avontuur.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten