zondag 17 augustus 2014

Slopers zijn het!!!

Vandaag na een heerlijke vakantie weer eens gaan vissen. Na bijna 1,5 week geen hengel te hebben aangeraakt was het ook wel weer eens tijd. Mijn vriendin verklaarde me voor gek om met dit weer te gaan vissen, maar een echte Hollandse kerel kan wel tegen wat wind en regen.

Ik gooi rond 10:30 de spullen in de auto en twijfel waar ik heen zou gaan. Er gaan meerdere stekken door mijn hoofd, maar twijfel het meest tussen een kleine polder en een stadswijk. Uiteindelijk kies ik voor de polder en besluit de eerstvolgende keer de andere stek maar te kiezen. Aangekomen op de stek waait het behoorlijk, maar is het wel droog. Voor de zekerheid trek ik wel mijn regenpak en laarzen aan. Ik begin met een toppie te vissen, maar na een half uur heb ik nog geen actie. Dus besluit ik te wisselen naar een jerkbait met ratel en felle kleur. Maar na een uur is er nog steeds geen actie. Dan slaat de twijfel toe. Had ik niet beter naar de stadswijk kunnen gaan, zal ik i.p.v. een jerkbait geen swimbait aan de speld hangen, moet ik de bait langzaam of juist snel binnen vissen.

Terwijl ik sta te twijfelen welke bait ik aan de speld zou hangen hoor ik een hoop kabaal boven me. Er vliegt een aantal ganzen boven me.


Waarschijnlijk gaan ze door de slechte zomer alvast richting het zuiden. Uiteindelijk besluit ik om de Westin TeezTail maar aan de speld te hangen. Na een flink aantal worpen wordt deze dan toch bruut gegrepen. Er begint een hevig gevecht en de snoek springt een aantal keer volledig uit het water. Als ik de snoek voor de kant heb maak ik nog even snel een paar foto's.





Ik wil de snoek pakken, maar deze besluit om er toch nog een keer flink vandoor te gaan en ook nog een keer omhoog te springen. Als de snoek neerkomt zie ik wat wegvliegen en ik denk in eerste instantie dat de bait is losgeschoten. Dat blijkt gelukkig niet het geval. De snoek heeft de staart van de Westin TeezTail afgebeten. Vanaf nu dus de Westin Teez ;-)

Uiteindelijk kom ik toch als winnaar uit de bus en haal de snoek op de kant. Even onthaken en meten, de snoek blijkt precies 65cm te zijn. Daarna nog even een foto en de vis mag weer zwemmen.


Het is maar goed dat ik mijn regenpak aan hen gedaan, het is inmiddels gaan regenen. Maar zoals ik al eerder heb vermeld, daar smelten we niet van. Hierna blijft het helaas stil en laten de snoeken zich niet meer zien. Hieronder nog even een foto van de bait met de afgebeten staart.


                                                              Echte slopers zijn het !!!

Tot een volgend avontuur....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten